måndag 31 januari 2011

nattliga tankar...

Tittar på bilder på en nyfödd lite tjej,bara nån timme gammal och en bild på bebis o pappa.Tänker på att det snart är våran tur!längtar!Varit på föräldrargrupp idag.Första gången som alla var samlade utom en blivande på pappa.Är tydligen en till som har barn sen tidigare,precis som Jocke.

Tror att jag många gånger inte fattar riktigt att jag ska bli mamma.känns overkligt att vi snart har en liten bebis.Är så inne i det här att vara gravid.I gruppen är det tre av fem tagit reda på barnets kön och alla tre ska få flickor.Är vi och ett till par som inte tagit reda på kön.Tänk om jag har helt fel,tror ju att det är en tjej.Inte för att det spelar nån roll men skulle nog kännas lite snopet på nått vis när man varit så säker!

På onsdag ska vi upp till falun igen,för ultraljud och mätningar av Skrutt.Börjar kännas lite oroligt.skrutt har rört på sej mycket sen vi var upp sist.I lördags var det av och till under hela dagen.Men är ju det här med måtten.Var inge bra att jag började tänka på det nu..Hoppas att jag kommer kunna sova.

kramkram

1 kommentar:

lilla angelyne sa...

Jag vet att det inte är det lättaste att "koppla bort" oron när den väl fått fäste.

Men att tänka på med mätningar kan ju vara att beroende på vem som mäter kan svaren variera. Vi hade en "vikarie" vid en mätning med Eira och då låg vi också minus. När vår ord. läkare mätte igen sedan var det ok. Oro i onödan alltså.

Hoppas iaf att det går bra imorgon och att ni kan bli lite lugnade!

KRAM