måndag 18 oktober 2010

Mardröm del 2


Nu har jag inte skrivit på ett tag igen.Ni vill säkert veta hur det gick med Nalle!?
På torsdagen förra veckan(dagen efter jag upptäckte att han satt i ett träd) bestämde vi
oss för att hyra en skylift och försöka få ner honom.Jag tog ut komp på jobbet eftersom Jocke inte kunde göra det själv.Det va en fin dag men väldigt blåsigt!!Efter lite krångel med liften och andra träd som gick sönder i blåsten så åkte Jocke upp i liften.Men han tyckte det var läskigt så då fick jag åka upp istället.Tyckte väl det va lite högt och så först men sen koncentrerade jag mej på Nalle.

Efter flera timmars lockande utan resultat åkte jag hem och hämtade kalkon.Med hjälp av kalkonen lyckades jag locka honom längre in på grenen så att jag fick tag i honom,sen var det bara fort ner.Men fick hålla honom hårt ,annars skulle han ha smitit.Hade fått tag i honom en gång innan men då lyckades han smita upp i trädet igen eftersom liften ryckte till.Väl hemma var han kall och hungrig.Redan morgonen efter ville han ut igen men det fick han inte.Det blev utgångsförbud över helgen.Idag har han gått in och ut flera gånger.Han som var smal sen tidigare har nog blivit ännu smalare så nu blir han lite bortskämd med lite kyckling när vi åt det,tonfisk och sånt!

kramkram

OBS. Är en gammal bild på Nalle

Inga kommentarer: