onsdag 13 oktober 2010

mardröm del 1

Idag vid sextiden gick jag ut för att leta efter Nalle.När jag kom till ett skogsområde, i slutet av våran gata hör jag honom.Han svarar mej när jag ropar.Det ligger industriområde där och trodde första han var inne på en inhängnat område bakom den lilla skogen.Ropade och letade och träffade på en man som jobbar där,han hjälpte mej att leta.Efter en liten stund kom Jocke.Va svårt lokalisera var Nalles jamande kom ifrån.Till slut kom mannen som hjälpte oss på att Nalle satt i en hög tall.

Jag ringde till SOS som kopplade mej till brandkåren.Man har ju hört att dom hjälper till med sånt. Han jag fick prata med var väl nått slags befäl.Han var i Fagersta men skulle komma och titta.Att hjälpa katter ner från träd räknades tydligen inte som räddning så vi skulle få betala,men det kändes verkligen inte viktigt,bara han kommer ner. Han kom och tittade och åkte och hämtade en kollega med brandbil.Nalle blev väldigt rädd av ljudet av från brandbilen och grenarna som gick av när korgen skulle ta sej fram.Resultatet blev att han klättrade bort från han som skulle hjälpa honom.Kan tänka mej hur rädd han måste ha varit,nalle gubben. Vi hade försökt få honom att gå ner själv innan brandkåren kom men gick inte så bra.Brandkåren fick åka därifrån utan att ha hjälpt nalle ner.

Efter det har vi varit där med jämna mellanrum och pratat med honom.Först var han skärrad och svarade inte men sen har han flyttat på sej och svarar på när vi pratar.Sist Jocke gick dit tog han med sej en förpackning med kalkon.Tänkte att han skulle känna igen ljudet när han öppnade den och komma ner.Men han vågade nog inte.Känns så hemskt.Ska försöka lägga mej och sova nån timme,får se hur det kommer gå.Natten till idag kunde jag inte sova på grund av rethosta och oro över Nalle.Jag hoppas verkligen han kommer ner imorgon!!

kramkram

Inga kommentarer: