tisdag 19 oktober 2010

Min födelsedag
















Har lite och ta igen här på bloggen,ligger lite efter.I lördags fyllde jag år.Jocke jobbade natten till lördagen och skulle ha jobbat natten till söndagen men då hade han tagit ledigt.Födelsedagen firades upp i Söderhamn med Jocke,mamma,Janne och mormor.Våran plan eller enligt min planering skulle vi åka mot söderhamn senast kl elva. Klockan var väl halv tolv minst när vi kom iväg.När vi kom fram skulle Jocke och Janne fixat lite med båten.När det var klart så åkte vi och hämtade mormor på kortids boendet.Hon har bott där ett halvår nu men står på kö till ett annat boende. Mamma hade tänkt ut att vi skulle äta på en restaurang som hade både kina och thai mat.Jag tog kyckling med cashewnötter.Maten var helt okej men går inte att jämföra med Avestas thai restauranger.Jag fick fina pilgrim smycken av mamma och ett par leggings.Av Jocke fick jag en parfym och bodylotion som båda luktade jättegott!

Efter maten skjutsades mormor tillbaka till boendet och vi åkte hem till mormors hus och hade trevligt och umgicks.Mamma och jag (jocke va med en stund) kollade på lite saker i källaren.När vi flyttar så ska vi hämta köksmöbler och lite annat därifrån.Jag hittade en hel del tomtar bland min mosters saker och en del annat som fick följa med hem.Bland annat gamla burkar som jag ska nog ska försöka sälja på tradera.

På söndagen åkte vi och tittade på huset som mormor växte upp i.Det såg väldigt fint ut.Sen åkte vi och tittade på huset som mormors farmor och farfar bodde i.Det huset var övergivet.Var spännande och gå in och titta där och föreställa sej hur dom har haft det.Av namnet på byn fick jag idén att om skrutt är en flicka ska hon få hette så.Det är ett flicknamn eller smeknamn...
Innan vi åkte hem från Söderhamn blev det en vända på dollar store oxå.Tusen spänn fattigare blev jag!Vill inte veta hur mycket jag skulle göra av med på till exempel Ullared.

Är nöjd med min födelsedag och helgen!

kramkram

2 kommentarer:

Ina. sa...

Ojj, Tusen kornor på Dollar Store, vad handlar man för något då??

Kram kram Ina.

Kristin sa...

Ja du Ina, det va en bra fråga.En skräpkorg till blöjor,strumpor,underkläder åt lilla J,en stjärna på pinne,förbrukningssaker.
Kram