onsdag 29 december 2010

förmiddag hos barnmorskan

Har ägnat nästan hela förmiddagen på barnmorskemottagningen.Det var dax för sockerbelastning igen.Man ska vara fastande.Barnmorskan tar ett blodprov för att kolla sockret.Sen kommer den jobbiga biten,att dricka vatten med massa socker i.Usch,det är inte gott.Som tur är får man ha i citron.Sen blir det två timmars väntan innan det är dax för nästa stick i fingret.Den här gången hällde jag i mej socker vattnet fort.Hade trevligt sällskap av en tjej jag jobbat med en sommar,J.Hon ska ha i början av Mars.

Under tiden vi väntade fick vi gå in och göra den vanliga kollen.Allt såg bra ut,hjärtljudet låg på 14o tror jag.SF-måttet(mag måttet) var 30,5,sist var det 26.Jag hade gått upp två kilo och det är ju inte så farligt på fyra veckor.Sockret var bra och järnvärdet oxå.Nästa koll blir om tre veckor.Samma dag ska vi på föräldrarutbildning.

Fick göra ett depressions test.Man skulle svara för dom senaste sju dagarna.Resultatet blev som jag trodde.Har varit lite nere i förra veckan och veckan före.Mycket handlar om att jag längtar efter att vara hemma.Känns inte som jag hinner så mycket annat än jobba.Det börjar bli tungt att jobba!Känns mycket bättre den här veckan iallafall.

kramkram

Inga kommentarer: