torsdag 2 december 2010

en bra dag med positiva besked!

Ni kanske undrar vad jag gjort på sista tiden.Har haft fullt upp!Nu har vi iallafall flyttat och lämnat gamla lägenheten helt.Idag har vi bott här i en vecka!!Tiden går så fort....är inte långt kvar på min ledighet heller men snart så...

Imorse va vi vill barnmorskan.Hon mätte magen för första gången,jag hade 26 i SF-mått.Det är den översta linjen.Det vill säga stor mage!Hon kollade även blodtryck,stack mej i fingret och lyssnade lite på hjärtat.Fick ställa mej på vågen igen,snacka om att jag blev förvånad!!Hade inte gått upp ett ända kilo sen sista!!Det var fyra veckor sen jag var där sist.Kan ju hoppas att det håller i sej,men är väl bara önsketänkande!!

När vi kom hem från barnmorskan fick vi besök av fina Malle.Vi fikade lite och pratade mycket.Är kul att vi är tre vänner som ska få barn så nära varann.Malle i februari,jag i mars och Marie i Maj.
Är så glad för Sandra oxå som väntar sitt tredje barn!!

När jag hämtade posten nu på kvällen låg det ett brev från försäkringskassan där!Blev lite nervös när jag skulle öppna det!Det var bra besked iallafall.Dom har beviljat min havandeskapspenning.Så den 22 januari slutar jag jobba!!längtar!!

kramkram

2 kommentarer:

malin sa...

Skönt att du fick beviljat! Och föresten det där med vikten, så hade jag oxå i början och ja kände att det inte alls skulle bli så många kilon, men tyvärr så slutade det ändå på +17 kg innan graviditeten var slut :-P men nu är det bara 4 kg kvar att gå ner på det försvinner ju fort som tur är :-)

lilla angelyne sa...

Tack för dina fina ord!! =)

Skönt att havandeskapspenningen blev beviljad. Det är skönt att ha sista tiden att ladda upp med.

Jag tycker inte heller att du ska oroa dig för vikten. Så länge du mår bra under graviditeten är det det bästa. Ta hand om dig!
Kram