fredag 5 november 2010

var ska jag jobba??

Idag jobbade jag min sista dag på träffpunkten.Kändes jättedeppigt!Kunde inte glädjas åt att vi skulle jobba halvdag och att det är helg.Varit precis lagom för mej att jobba där.Har varit lite fram och tillbaka hur det blir med arbetsplats framöver.Igår fick jag några dåliga alternativ.Det känns som dom grävde fram dessa förslag eftersom facket har tyckt på.Sa att jag skulle fundera till idag.Imorse kom chefen in och frågade om jag bestämt mej.Jag sa att jag inte gillade någon av förslagen men att jag väljer att gå tillbaka till min förra arbetsplats.Hade väl gett upp lite då,orkade inte bråka.

Vid lunch hade hon jag har kontakt med på facket ringt och jag ringde upp.Hon sa bland annat att det är konstigt att personen jag går för bara kan komma tillbaka tidigare från tjänstledigheten när jag är lovad att vara där till december.Hon tyckte att vi skulle ha ett möte med chefen så fort som möjligt och det sa jag ja till.Om jag har stöd av dom kan jag "bråka" lite till.Min snälla jobbarkompisar på träffpunkten sa att dom stod på min sida!Dom vill ha mej kvar!

Om jag inte får vara kvar där ett tag till utan går tillbaka till den tidigare arbetsplatsen så har jag en plan, semester från den första Januari och sen havandeskapspenning.
Hoppas ni har kunnat hänga med i mitt rabblande.Fortsättning följer....

kramkram

Inga kommentarer: