tisdag 31 augusti 2010

Ska byta arbetsplats

Även denna morgon va jag piggare än jag brukar kl sex på morgonen.Tror jag gått o blivit morgonpigg.Va på jobbet i bra tid i morse,vilket är väldigt ovanligt,hade till och med kunnat vara där tidigare.

Idag fick jag reda på att jag kommer bli erbjuden jobb på dagverksamheten som oxå ligger på balders där jag jobbar nu.Har sagt till att jag inte vill vara kvar där jag jobbar nu på grund av att jag inte vill riskera att få ett slag mot magen,vilket är väldigt stor risk att jag får.Tre månader ska jag va på dagverksamheten.Är lite blandade känslor men det blir säkert bra,jag har bestämt mej för att tacka ja,när dom frågar.

Jag och älsklingen har gått en promenad nu på kvällen, va väldigt skönt.Vi måste börja bli bättre på det igen.Vi har blivit duktiga på att låta bli godis o sånt på vardagarna.det var bestämt att vi skulle sätta igång med det efter semestern så vi man va inställd på det.Måste säga att det gått jättebra hittills.Om jag fuskar(är inte ofta) så gör jag det när han inte är hemma för att han inte ska bli frestad.Är ju inte lätt om man ska försöka gå ner i vikt o så om den man är tillsammans med sitter o glufsar i sej godsaker.

Nu ska jag gå o duscha o sen ska vi lägga oss!I tid för en gångs skull!

kramkram

Inga kommentarer: