fredag 27 augusti 2010

Älskade gumman är hemma!


Har inte skrivit på nån dag nu,har hänt lite saker!Bland annat något underbart.våran älskade Spirit har kommit hem igen efter 5 veckor på vift.Jag hade satt in en annons i Avesta tidningen för andra gången med hopp om att nån sett henne.i förrgår kväll precis när jag kommit hem från jobbet ringde en kvinna som jobbar på ett tryckeri som ligger vid Avesta vallen.Jag skyndade mej dit men såg ingen katt.Igår fick jag sms att hon sett katten vid Avesta vallen.Vi skyndade oss dit och gick runt där en bra stund,ingen katt.Jag skrev till kvinnan o bad henne ta kort nästa gång hon såg katten.

Igår på kvällen fick jag ett mms,även kortet inte va nå vidare så såg jag att det va Spirit.Blev att skynda sej dit igen,jocke först eftersom jag jobbade.Han hade gått åt det hållet kvinnan hade sett henne gå och ropat på Spirit och fått svar men hon kom inte fram.När jag kom dit ropade jag och då kom hon fram.Jocke tog henne i famnen o vi åkte hem. Väl hemma hoppade hon upp på köksbordet och skulle ha mat direkt. Vad då jag har väl inte varit borta ungefär.Sedan hon kom hem har hon mest legat o vilat,ätit och gosat med oss.Hon har inte visat minsta intresse att gå ut,det får hon inte göra heller.Nu får hon va inne ett tag!

Kan inte beskriva va lycklig jag var och är att hon är hemma igen,har saknat henne så otroligt mycket.Min fina Spirit som jag föll för när jag såg henne på bild på fyra tassars hemsida för ett och ett halvt år sen ungefär.Det va ju henne och Nalle vi köpte först,gumman min.

Är så tacksam först och främst mot dom som hittade henne men även alla andra som letat och hört av sej eftersom dom trott sej ha sett henne.

kramkram